БІЗНЕС-ПЛАН ВИРОБНИЦТВА ГУМОВОЇ КРИХТИ З РОЗРАХУНКАМИ
У виробництві гумової крихти були використані колишні у вживанні, старі, браковані автомобільні покришки. З очевидних обставин не слід навіть говорити про пошук сировини та її ціну. Старі покришки можна знайти у великих кількостях. Ви можете їх придбати по мінімальній оплаті, а іноді доведеться заплатити за доставку до своєї фірми.
Виробництво гумової крихти, як уже згадано, цілком доступно для малого бізнесу. Виробнича лінія за 93 935 $ здатна швидко переробити найрізноманітніші шини: автомобільні, автобусні та інші покришки. У даний момент виділяють два головних методів, з допомогою яких виробляється гумова крихта:
Механічне дроблення.
Дроблення методом ударної хвилі. Ударно-хвильовий дроблення гуми на крихту є відносно молодим методом переробки покришок. Найбільш популярне механічне дроблення.
Виробництво гумової крихти з допомогою ударної хвилі вимагає особливого підходу. Зокрема, необхідне обладнання, у якому буде знаходиться продукція, по типу холодильних коморах, які досить дорогі. Помітна переважна можливість встановлення обладнання для виробництва гумової крихти з автогуми, методом ударної хвилі на менших виробничих площах. Можна заощадити на щомісячній оренді. У той же час вартість електричної енергії буде менше ніж при аналогової інсталяції. Але все одно таке обладнання повною мірою обґрунтовано при великих і середніх обсягах виробництва, так як воно дуже дороге.
Виготовлення гумової крихти може початися з малого виробничого обсягу і при відносно малих витратах. Досить 40 квадратних метрів виробничої площі з висотою стелі 3м. Буде встановлена пряма лінія виробництва гумової крихти, підключено живлення з силою 380 вольт і 2 працівника, які будуть контролювати дію напівавтоматичного обладнання.
Найкращим варіантом у період виходу на точку окупності бізнесу є безперервна робота протягом цілого тижня. Щоб це зробити, слід організувати три робочі зміни. В результаті персонал буде складатися з восьми осіб. Крім того, слід дбати про місця складування сировини і готових продуктів. У цьому випадку простір до зберігання покришок повинен вміщати в чотири, і навіть в п'ять разів більше. У зв'язку з цим, поверхня приміщення для сировини (шин) може зажадати до 100м2, а для зберігання готової гумової крихти – 20м2.
На цій підставі вартість 500 кілограмів продукції в годину буде змінюватися і змінюватися. В даному бізнес-плані визначимо постійні витрати на місяць:
Закупівля шин за ціною 40$ за 1 тонну – 4 800 $ (необхідно 120 тонни сировини на місяць).
Вартість оренди складу з витратами за світло, вода тощо буде близько 1000$-1200$ в місяць.
Зарплати працівників, що обслуговують виробничу лінію, коштують від 400$ до 700$ в місяць;
Хороша ідея – надання можливості клієнтам здати шини на переробку за гроші. Свій приймальний пункт допоможе не тільки скоротити транспортні витрати на доставку сировини, але і відразу отримати попередній додатковий дохід, про який описано нижче.
Якщо виробнича лінія виробляє 500 кілограмів на годину, працюючи без перерв, то в місяці кількість готових продуктів складатиме 120 тонни гумової крихти (500 кг*8 годин*30 днів = 120 000 кг).
Беручи до уваги середню роздрібну вартість гумової крихти в розмірі 0,28$ за кілограм, ми отримаємо дохід за місяць брудними у розмірі 823 294, 08 тис грн – 33 600, 00$ (0,28*120 000 кг).
Варто також зауважити, що при виробництві в відходах залишається металобрухт (дріт в кортах шин). Його обсяг становить близько 7%.
Цікавий факт! За даними компанії Goodyear Tire and Rubber, середня вага шини близько 22 фунтів (до 10 кг). При цьому в ній міститься 0,68 кг металокорду (він служить в якості армуючого для структури гуми в шинах).
З одного боку, це виробничі відходи, а з позитивного боку – це суттєвий додатковий прибуток: 0,7 кг металевого дроту та металокорду шини. І того 0,7 *50шин/год * 8 годин * 30 днів = 8400 кг металу з 120-ох тонн покришок – щомісяця!
Середня ціна металобрухту близько 200$ за тонну. У підсумку вигода з продажу металевого дроту з корду ми отримаємо додаткові 1 680$. Варто задуматися над тим, як організувати свій прийом автомобільних шин у переробку за гроші.
Ця сума вигоди є іноді більш економічно обґрунтованим доходом, отриманим у процесі реалізації цієї діяльності.