Фото - Створення промислової
34648

Створення промислової "кочової" пасіки.

Україна, Полтавська область
Галузь: Сільське господарство
Стадія проекту: Діючий бізнес

Дата останньої зміни: 06.01.2019
Min інвестиція
$  130.000
Всього необхідно
$ 130.000
Рейтинг
equalizer 115 з 1000
help
Розраховується за оцінками та згідно із заповненістю Анкети проекту (докладніше про рейтинги )
Моя оцінка
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Середня оцінка:

Ідея

Ціль проекта - створення промислової “кочової” пасіки, на базі діючої, для збору продуктів бджільництва і подальшої оптової реалізації крупним експортерам з перспективою налагодження власного каналу експорту еко-продукції.

Даний бізнес має наступні переваги:

- високий і постійно зростаючий регулярний попит на продукцію;
- гарантія хорошої ціни на продукцію і низька залежність від курсу валют за рахунок экспорту;
- низька вартість розширення і утримання пасіки;
- невеликий стартовий капітал;
- проста організація бізнесу;
- мінімальна кількість працівників;

Поточний стан

На даний момент маємо:
- прибуткову діючу пасіку (140 сімей)
- детальний план створення промислової "кочової" пасіки на 1000 сімей
- досвідчену команду
- ідеальне місце для базування пасіки

Ринок

На даний момент усі пасіки умовно розділяються на дві категорії. Перша категорія орієнтована на мед, друга - на матководство і пакетний продаж бджолосімей. Перші отримують основний прибуток від меду, а додатковий із продажу бджолопакетів, а другі - навпаки.

Основні види продукції бджільництва:
- мед
- бджолопакети
- пилок
- прополіс
- перга
- віск
- маточне молочко

На даний момент більш надійним з точку зору фінансових гарантій є орієнтування на мед (експорт) “Пакетники”, ті хто орієнтовані на продаж бджолопакетів і маток, можуть реалізовувати свою продукцію виключно на внутрішній ринок, тому менше захищені від курсових перепадів і купівельної спроможності споживача.

Додатковий прибуток наша пасіка планує отримувати за рахунок квіткового пилку а також продажу бджолопакетів після розширення і виходу на максимальну потужність. Що створює додаткову рентабельність і зменшує ризики з можливістю вчасно переорієнтуватися на затребувану ринком продукцію.

На даний момент, на світовому ринку досить нестабільні ціни на продукти бджільництва. Ціни залежать від сезонів у країнах великих експортерів. Ціна зокрема в Україні зазвичай падає на початку збору нового врожаю (червень-липень) і зростає ближче до Нового року. Гарантію найкракращої ціни можна отримати лише при великих об'ємах виробництва (від 50т), наявності спеціальної тари і складу для зберігання меду. Що дає змогу реалізувати продукцію на 15-30%, дорожче в порівнянні з дрібними пасіками. Потенційними покупцями продукції є найбільші в Україні експортери і заводи - “Асканія Пак”, “Бартнік” і “БІХАЙВ”. Найефективніша стратегія на даний момент це продаж по найкращій пропозиції серед експортерів восени, враховуючи сезонні коливання цін на продукцію.

В перспективі маємо плани налагодження власного каналу експорту для отримання ще кращої ціни на виготовлену продукцію.

Проблема або Можливість

Споживання меду на душу населення в розвинених країнах щорічно зростає на 5%, це пов'язано, в першу чергу, з культом здорового способу життя і зменшенням споживання цукру.

Україна за сезон 2017р. експортувала 90% (близько 67.8 тисяч тонн) від всього виробленого меду, ставши на третю сходинку по б'єму експорту меду в світі! Збільшення експорту пов'язане, перш за все, із відмовою розвинених країн від меду низької якості з Китаю і збільшенням імпорту Європи і США високоякісної продукції з України. Мед це один із небагатьох продуктів СГ України який на 100% відповідає всім стандартам якості Євросоюзу і США.

Рішення (Продукт або Послуга)

Бджільництво - перспективна сфера сільського господарства в Україні, що пояснюється збільшенням попиту на український мед. На сьогоднішній момент держава, на жаль, не дуже активно підтримує розвиток галузі, але квоти на експорт в Європу все ж таки позитивно вплинули на медовий ринок.
Головною проблемою галузі залишається відносно низька ціна на мед в Україні.

В даний момент медовий бізнес тільки починає активно розвиватися, збільшуючи об'єми виробництва за рахунок створення великих промислових пасік, яких на даний момент не більше 10 (від 1000 сімей). На 2017р. більше 90% меду виробляються дрібними пасіками, власники яких - жителі сільської місцевості здебільшого віком від 45р. З урахуванням середнього віку пасічників об'єми загального вироблення меду вже в найближчі 5 років можуть суттєво скоротитися відкриваючи більше перспектив промисловим пасікам, які здатні отримувати в 3-5 разів більший прибуток з однієї сім'ї за рахунок новітніх технологій, гарантії якості продукції, великих об'ємів виробництва і автоматизації процесів обслуговування.

Погодні умови останнього десятиліття і зміна клімату в бік глобального потепління - позитивно впливають на бджільництво в Україні, що забезпечує менші коливання об'єму врожаю від погодних факторів.

Для максимальної продуктивності ми вибрали “кочовий” метод утримання пасіки, що дає змогу отримувати в рази більші об'єми меду і можливість продажу моносортів меду по вищій ціні.

Переваги бджільництва в Україні:
- хороша географія і клімат для збору високого врожаю
- гарантія хорошої ціни і захист від коливань курсу долара, за рахунок експорту
- невелика кількість працівників
- високий і регулярний попит на продукцію
- проста організація бізнесу
- швидке і відносно дешеве розширення пасіки
- висока рентабельність бізнесу
- незалежність від медозборів при умові кочового бджоловодства

Недоліки бджільництва в Україні:
- відносно низька оптова ціна на мед в Україні (за рахунок великого об'єму промислова пасіка продає мед дорожче на 15-20% в порівнянні з дрібними пасіками)
- погодні умови (при дощовому сезоні об'єм меду може скоротитися до 30%, проте і ціна в такі роки вища)
- брак кваліфікованих пасічників
- застарілі методи і технології виробництва на дрібних пасіках
- обробка посівів шкідливими хімікатами (дрібні пасіки не захищені від свавілля аграріїв, промислові пасіки - мають договори з аграріями)
- 90% меду виробляють дрібні пасіки (відсутністність гарантії якості)

При організації промислової пасіки, як бізнесу, варто врахувати, що прибутково це може бути лише за наявності кваліфікованих пасічників з досвідом і практичними навичками. Бджоли, як будь-яка істота, потребує відповідного догляду для того, щоб отримувати хороший врожай.

Таким чином, можна говорити про привабливість даного бізнесу. Бджільництво є рентабельним і прибутковим бізнесом за умови створення промислової, мобільної, технологічної і автоматизованої пасіки з досвідченою командою.
Уникнути більшості проблем і недоліків сфери можна виходом на відносно великі об'єми виробництва, що дає гарантію вищої ціни і безпеку від згубного впливу хімікатів на бджіл.






Конкуренти

В Україні на даний момент сфера промислового бджільництва тільки починає розвиватися. Великих пасік небагато, що створює досить низьку конкуренцію серед великих виробників.
Більша половина меду на даний момент виробляється дрібними пасічниками, які продають продукцію за низькими цінами через відсутність стандартів якості і малі партії. Цей фактор впливає на зменшення цін на внутрішньому ринку і створює додаткову нішу для “перекупників”. З урахуванням середнього віку пасічників, об'єм меду, який виробляється дрібними пасіками найближчим часом буде тільки зменшуватися.

Переваги або дифференциатори

Основними напрямами можливого подальшого розвитку пасіки є:

- налагодження власного каналу експорту, що дасть можливість продавати продукцію за вищою ціною
- фасування власної продукції на експорт для кінцевого споживача, що також позитивно впливає на ціну продукції
- подальше розширення пасіки (найбільша в Україні пасіка налічує 16 000 сімей)

Фінанси

Фінансовий план враховує всі прибутки і витрати промислової пасіки. Горизонт планування складає 4 роки з розширенням бізнесу в 2 рази протягом першого-другого сезону.

Для розрахунку потенційного прибутку використані ціна на продукти бджільництва станом на листопад 2018 року. А також середні показники врожайності.

Прибуток за перший сезон плануємо направити на розширення пасіки до 1000 сімей (закупка обладнання в столярку, матеріалів для виготовлення вуликів, комплектація вуликів, виготовлення платформ)
Починаючи з другого сезону 15% від прибутку, після вирахування податків, будуть направлятися на підтримку і розвиток пасіки.

Прогнозований термін окупності інвестицій від 3 до 4 років, що залежить від погодних умов і цін на продукцію.

Вже через 2 роки роки інвестор матиме:
частку в бізнесі вартістю близько 100 000$
стабільний прибуток близько 50 000$ на рік без необхідності управління бізнесом.

Деталізація потунційного прибутку - в PDF презентації.

Бізнес-модель

100% роботи у створенні і управлінні пасікою, а також реалізації продукції команда бере повністю на себе. Ми маємо знання і досвід, на базі діючої сімейної прибуткової пасіки а також кваліфікованих, надійних пасічників. Пасіку 500 сімей обслуговуватимуть 3 пасічника, 2-3 сезонні помічники в період відкачки меду і директор. При розширенні пасіки до 1000 сімей плануємо розширити склад пасічників до 5 людей.

Інвестор отримує частку в бізнесі без необхідності в управлінні і організації процесів.
Частка бізнесу і прибутку інвестора складає - 45%
Ми відкриті до обговорення умов інвестування.

Цільове призначення інвестицій

Для запуску проекту необхідне залучення інвестицій, в які входить витрати на: бджолосім'ї, спеціальне обладнання, транспорт для обслуговування, земельний участок, будівництво приміщення, а також організаційні витрати, зарплати і щомісячні витрати протягом року до реалізації продажу продукції.

Інвестиція в промислову пасіку разова і потребує поточного фінансування лише на зарплати, організацію і обслуговування (пальне, електропостачання) протягом першого року, до отримання прибутку.

Інвестиційні витрати
Разова інвестиція:
1. Земельний участок і його благоустрій- 113 200 грн
2. Транспорт для обслуговування пасіки - 452 800 грн
3. Спеціальне обладнання - 311 300 грн
4. Будівництво приміщення - 469 400 грн
5. 500 укомплектованих бджолосімей - 1 811 200 грн
Поточне фінансування протягом року до отримання першого прибутку
Зарплати, транспортні витрати, комунальні витрати (електроенергія)- 481 100 грн

3 639 000 грн (130000$ по курсу 28)

Більш детальний опис інвестиційних витрат - по запиту.

Пропозиція інвестору

Інвестор отримує частку в бізнесі без необхідності в управлінні і організації процесів.
Частка бізнесу і прибутку інвестора складає - 45%
Ми відкриті до обговорення умов інвестування.

Команда або Керівництво

Ризики

Ризики пов'язані з наступними факторами:

Обробка медозборів отруйними для бджіл речовинами.
Дане питання можна вирішити за рахунок домовленостей з аграріями. Запилення рослин вигідне власникам посівів тому промислові пасіки отримують гарантії через взаємовигоду.

2. Вплив погоди на об'єм врожаю.
В дуже дощові сезони об'єм меду може зменшитися до 30%, проте і ціна на продукцію в такі роки вища в порівнянні із врожайним. Глобальні зміни клімату зробили Україну більш посушливою у порівнянні з минулими десятиліттями, що зменшило залежність від погоди.

3. Хвороби бджіл.
Як і всі живі істоти бджоли також хворіють. Планова, регулярна обробка перевіриними препаратами дозволяє звести до мінімуму ризики пов'язані із впливом інфекцій і паразитів.

4. Цінові коливання на продукцію.
Постійно зростаючий попит а також експорт продукції з високою якістю і потенціалом налагодження власного експорту еко-продукції дає певні гарантії високої ціни.
Коментарі:

Необхідно пройти авторизцію

5,00
1
2
3
4
5
1 оцінка
Увійти на сайт/зареєструватися
arrow_back
UA
more_horiz
close
visibility53
star0
Додати в обране
Видалити з обраних
share
close
thumb_up0
Подобається
Не подобається
Ідея
Поточний стан
Ринок
Проблема або Можливість
Рішення (Продукт або Послуга)
Конкуренти
Переваги або дифференциатори
Фінанси
Інвестовано в минулих раундах, $
Бізнес-модель
Цільове призначення інвестицій
Пропозиція інвестору
Команда або Керівництво
Ментори-порадники
Лід-інвестор
Ризики
Проходження Інкубаційних/Акселераційних програм
Перемоги в Конкурсах і інші нагороди
Винахід/Патент
Відео про продукт