I. Компанія та її продукти
А. Компанія
Я, Олександр Миколайович, мешканць села Чернявка Оратівського району Вінницької області, оцінивши ситуацію по напрямку переробки деревини вирішив зайнятись такою підприємницькою діяльністю.
Мені б хотілось створити фірму по переробці деревини. А на перспективу зайнятись переробкою тирси на паливні брикети.
Мною взято в оренду строком на 20 років приміщення, в якому знаходилась раніше колгоспна майсерня Ідея була обговорена Головою Чернявської Сільської Ради та підтримана на сесії .
Для заняття даним видом діяльності, я зареєструватися як суб'єкт підприємницької діяльності - фізичні особи – платник єдиного податку.
Б. Товари або послуги
Плануємо наступну діяльність:
1. Виготовлення євро вагонки, блок хаусу, фальшбрсу, дошки підлоги, терасної , паркетної дошки та інших погонажні вироби.
2. Переробка відходів виробництва (тирси) на паливні брикети.
Моє підприємство дасть можливість клієнту отримати якісні вироби за доступною ціною та гарантією на декілька років.
Якість моїх послуг буде лише відмінна.
Послуги будуть виправдовувати очікування клієнта на всі 100%
Послуги фірми будуть повною мірою розкривати їх користь для клієнта - швидкість, якість, доступність цін. - Відмінно.
Всі послуги, що надаються фірмою суміжні між собою - якщо, наприклад, господар будує будинок чи робить ремонт- у мене він зможе придбати дошку для підлоги, а потім замовити вікна, двері, та все, що буде потрібно в господарстві з дерева. - Відмінно.
Матеріали, які необхідні для виробництва - це деревина різних порід. Для цього буде заключено договір про співпрацю з ПП «Інструментал» для постійного та безперебійного забезпечення матеріалом деревини, як м'яких так і твердих порід лише відмінної якості.
II. Дослідження та аналіз ринку
А. Клієнти
Кінцевим споживачем моїх послуг буде ПП «Інструментал»
Основна причина, що спонукає їх до користування - будівництво та ремонт будинків, квартир, дачних будинків, підсобних побудов, оновлення господарства та інтер'єру.
В окремих випадках потенційними споживачами будуть теслярі, яким потрібен матеріал для подальшої обробки. Можливо, частку виготовленої продукції доцільно буде реалізовувати фірмам, які рекламують попит на таку продукцію.
Б. Розмір та тенденція ринку
Вхід на ринок деревообробного бізнесу можна вважати одним з самих привабливих.
Плюс до того, в останні роки з’явився бум будівництва приватного сектора, дерев’яних котеджів, зрубів, лазень та інше. Мода на екологічно чисті будівлі з кожним роком тільки зростає. В зв’язку з тим, попит на продукцію, виготовлену з деревини, є дуже високий.
В. Конкуренція
Потенційних конкурентів практично не має, адже договір про співпрацю з ПП «Інструментал» на реалізацію продукції з деревини буде заключено на постійні основі плюс до того ціни будуть на дані вироби вельми конкуренто спроможними.
Г. Частка ринку та обсяги реалізації
Готова продукція, що отримується в результаті виробничого процесу – це, перш за все, дошка, яка частіше має назву « євро вагонка». Причому її обсяг дорівнює половині обсягу сировини, що надійшла на фірму.
Вартість одного кубічного метра сировини середньому становить 3000 грн , при цьому вартість готового товару сягає суми 6300грн. Рентабельним вважається те виробництво, яке зможе переробити приблизно до100 кубометрів деревини протягом одного місяця.
До того ж я планую отримувати додатковий прибуток за рахунок реалізації відходної сировини (тирси) яка буде перероблятися в тверде паливо.
I. Маркетинговий план
А. Загальна маркетингова стратегія
Я вважаю, що будівництво власної справи повинно бути багатогранне та суміжне, наприклад переробкою деревини, фірма може працювати не лише як постачальник виробів для однієї фірми, а й за рахунок виробництва, зможе працювати постійно, і не залежить від того буде продовжений договір далі з нею чи ні - у неї є клієнти на столярні вироби.
Також відходи деревообробки - такі як тирса та дрова, можна просто поставляти в іншу фірму за копійки, але коли буде налагоджене власне виробництво - це зовсім інша справа - шукай лише кому будеш продавати.
Звісно немалу роль буде грати реклама - вміти запропонувати це теж мистецтво.
Велика заслуга також у кваліфікованих та досвідчених кадрах – я маю свіжі ідеї та пропозиції.
Загалом, - це і є моя маркетингова стратегія.
Б. Ціноутворення
В порівнянні із середньо ринковими - мої ціни будуть знижені на 5 - 10% для того, щоб заволодіти ринком даних послуг в районі. Коли населення зрозуміє, що якість значно вища за ціну, то можливий вихід на середньо ринкові ціни.
Оплата буде проводитися як готівкою, так і в кредит Пропонуються знижки постійним клієнтам та якщо замовлення великого об'єму - від 10 до 20%.
Гнучкі - ціни будуть залежати від закупки деревини, вартості оплати послуг електромережі, індексу інфляції та інших факторів.
Клієнти будуть нормально сприймати ціни фірми, пам'ятаючи стару приказку - жадібний двічі платить.
Прейскурант цін:
Євровагонка 1 м. кв. – 120 грн;
Дошка підлоги 1 м.кв. – 240 грн;
Блокгауз 1 м.кв. – 260 грн;
Фальшбрус 1 м.кв. – 260 грн;
Продаж паливни брикетів для індивідуальних потреб 1т - 2500 грн.
Так, я вважаю, що наші ціни цілком конкурентоздатні, оскільки цілком обґрунтовані та будуть підкріплені якістю.
В. Тактика реалізації
Порядок обслуговування на фірмі буде такий - спочатку фірмою з якою буде укладено договір на постачання матеріалу буде постачатися сам матеріал на об`єкт після чого буде надана інформація про вид та необхідну кількість вихідної продукції. По завершенню переробки, замовник буде проінформований і відповідно до договору буде проведена оплата.
III. Фінансовий план
А. Джерела використання коштів
Закупівля 4-х стороннього фрезерного станка 580 000 грн
Витяжка 14 500 грн
Закупка матеріалу 100 м3 на місяць 300 000 грн
Затрати на ел. Енергію на місяць 8 800 грн
Інвестиційний проект складає 903 300 грн.
Б. Орієнтовний аналіз руху грошових коштів
Діяльність підприємства супроводжується про рух його грошових коштів.
1. Витрати на виробництво. (на місяць)
Виготовлення євровагонки
1м3=55,5м2 – заготовки
Чистий вихід виробу 45м2
Вартість 1м2 – 120грн (120*45=5400 грн)-вихід з 1м3
Переробка в місяць – 100м3 (5400*100= 540000грн в міс)
Чистий прибуток: 540000-300000-8800=231200грн.міс
Чистий дохід за1 рік від проданої продукції та здійсненних послуг складає 231 200 * 12=2 774 400
В. Прогноз прибутків та збитків
Цей бізнес –план містить розділи, в яких описані найважливіші кроки до реалізації запланованого.
Також проаналізовано фактори, які можуть вплинути на діяльність підприємства, стримати хід проекту. Наприклад:
Поломка обладнання - Додаткові витрати на ремонт, простій
Людський фактор - хвороба та інше.
Джерелами ризику також є :
- спонтанність природних процесів і явищ ;
- дії прямих і потенціальних конкурентів ;
- зниження життєвого рівня населення ;
- соціальні конфлікти ;
- менталітет нації;
- недостатність існуючого податкового законодавства ;