За результатами дослідження споживчих переваг кав'ярень маркетингового агентства Step by step, близько 52% опитаних (відвідують кав'ярні) бувають у кав'ярнях кілька разів на місяць, 35% - майже кожен день, 20% - раз на тиждень.
Число тих, хто вперше зайшов до кав'ярні, зовсім невелика, близько 3%. Це може означати, що коло любителів провести свій час у кав'ярні практично склався. 39% респондентів відвідують кав'ярні в будь / різний час, 26% - ввечері, 16% опитаних - під час обіду. Ранок же, як окремий варіант відповіді, виявилося на самому останньому місці (4%).
Складається враження, що для більшості жителів міста кав'ярні не стали тим місцем, куди можна забігти перед початком робочого дня, щоб випити кави. Вони як і раніше залишаються якимось елементом дозвілля. В Україні, незважаючи на вільне вживання вина і міцніших напоїв, кави так само дуже популярний. Сьогодні ринок кави в Україну можна вважати ще не сформованим, про що говорять постійні зміни структури та учасників даного ринку. 2008 рік був відзначений наступними факторами: скорочення асортименту продукції на ринку (оператори залишили в пропозиціях тільки найбільш популярні марки кави), зменшення обсягів продажів, що було пов'язано з фінансовою кризою, зростання цін, збільшення частки ринку вітчизняних виробників і дешевих фальсифікатів.
Дані тенденції були пов'язані зі збільшенням світових цін на каву, фінансовою кризою, а також з податковою та митною політикою в Україні. Крім того, однією з важливих тенденцій на сьогоднішній день є той факт, що споживач став більш вимогливим не тільки до якості кави, але і до якості обслуговування і інтер'єру кав'ярні.
Таким, зростання ринку кави, незважаючи на активність його учасників, був затриманий низькою купівельною спроможністю населення, кризовими явищами на фінансовому ринку і поряд "технічних труднощів" (оподаткування, митні труднощі, збої поставок та інше), Пов'язаних з веденням кавового бізнесу. Згідно більшості експертних оцінок, загальний розмір ринку кави за останній рік збільшився в середньому на 11 - 15%.
Ринок кав'ярень в Україні все ще залишається "ласим" шматочком, зокрема у великих містах. Причому кількість мережних і "одиночних" закладів поступово зрівнюється. Наприклад, якщо ще в 2005-2006 роках мережі кав'ярень займали майже 90% ринку, зараз їх частка знизилася до 50-60%.
Не вичерпаний потенціал і бізнес-центрів. Наприклад, на думку багатьох рестораторів, розміщати кав'ярні у великих офісних будівлях - дуже вигідна справа.
Сьогодні Україна переживає справжній кавовий бум. За розрахунками рестораторів вже зараз у Києві виникає дефіцит у 300 кав’ярень, тобто нинішній попит задоволений лишень на 10 відсотків. Отож, поле для діяльності більш ніж широке.
Створювана кав'ярня орієнтована, насамперед, на споживачів з високим і середнім рівнем достатку, які відчувають потребу в наданні якісних послуг даного сегмента ринку.
Відповідно до проведеного аналізу існуючого ринку аналогічних видів послуг можна умовно виділити такі основні групи потенційних споживачів:
• мешканці ЖК «Артеміда»
• мешканці розташованих поряд будинків
• відвідувачі ТЦ «Артеміда»
• персонал офісних приміщень в комплексі «Артеміда»;
• студенти (поряд університет КУТЕП)
• відвідувачі парку «Перемога»
• гості міста.
Таким чином, структура потенційних споживачів дозволяє забезпечити стійкий попит.
Кава перестала бути просто ранковим стимулятором і стала супутником проведення часу абсолютно європейського типу: вікна від підлоги до стелі, особлива атмосфера, тиха музика, десятки сортів кави.
Наприклад, українські кав'ярні від американських відрізняє більший затишок, що спонукає не до 10 хвилинного швидкого «перекушування» (чашка кави і булочка), як це прийнято у американців, а до більш тривалого невимушеному спілкуванню відвідувачів між собою. Саме тому частенько деякі переговори бізнесмени воліють проводити в неформальній обстановці кав'ярень.
В кав'ярні можливий продаж кави на винос. Що забезпечить попит людей,що постійно поспішають і бажали б підкріпитися ароматною кавою так сказати «на ходу». Наявність широкого асортименту десертів пригорне увагу до кав’ярні любителів солоденького,яких чимало в нашій країні. Вільний доступ до мережі Інтернет - такий формат є найбільш цікавим для молоді та студентів.
Переваги місця розташування очевидні,оскільки географічне положення місця реалізації передбачає велику концентрацію людей у одному місці.
Навряд чи офісний працівник комплексу «Артеміда» за 45 хвилинну перерву встигне з’їздити в центр міста,щоб насолодитися чашечкою кави,більш вірогідним є те що він спуститься декілька поверхів і відвідає наш заклад.
Для бізнесменів неформальна обстановка також допомагає у роботі і вдало оформлена кав’ярня з гарною репутацією є більш підходящим місцем зустрічі з клієнтом чи інвестором ніж паб «Бровар», що знаходиться поруч.
Відвідувачі парку матимуть можливість погрітися з чашечкою ароматного чаю чи кави після тривалої прогулянки на свіжому повітрі.
Молодь та студенти матимуть можливість поспілкуватися з друзями,або ж просто дочекатися та підготуватися до наступної пари з допомогою вільного доступу до мережі Інтернет,а також отримати декілька професійних фото для свої сторінок в соціальних мережах,що зараз є дуже актуальними.
Кав’ярня здатна задовольнити всі потреби потенційних споживачів та створити максимальний комфорт для приємного проведення часу у нашому закладі.