Ні для кого не секрет, що ринок будівельних матеріалів, в тому числі гранітного щебню та гранітного відсіву користується великим попитом.
Не дивлячись на велику кількість поставщиків даної продукції, попит на щебінь є більшим за пропозицію на ринку будівельних матеріалів.
Щебінь та гранітний відсів є універсальним будівельним матеріалом без якого не відбувається будівництво об’єктів громадської забудови, влаштування інженерних споруд, будівництва автомобільних доріг. Виходячи з викладеного можна зрозуміти, що жодне будівництво не може обійтися даної продукції.
На сьогоднішній день в Україні значно зріс обсяг виробництва автомобільних доріг за сприянням органів державної влади.
ТОВ «ВК «Гранітекс» має на меті здійснення виробництва гранітного щебню та гранітного відсіву на території Полтавської області.
З метою реалізації даного проекту ТОВ «ВК «Гранітекс» має на меті придбати у власність мобільну дробильно – сортувальну установку твердих порід каменю МСК 65, виробництва компанії FABO (Туречиина).
Вартість даного обладнання на тероиторії України складає 250 000 (двісті п’ятдесят тисяч) Доларів США.
Дане обладнання буде розташовуватись в Полтавській області, м. Кременчук (Крюківське кар’єроукравління).
На даному виробництві буде працювати 6 працівників, які зможуть забезпечити безперебійну роботу даного обладнання в дві зміни.
Щебінь виготовляється з граніту, який шляхом вибуху добувають з кар’єру і потім переробляється дробильно – сортувальним обладнанням. Негабаритне каміння (гірська маса) вивозиться з кар’єру до дробильно – сортувального комплексу навантажується в прийомний бункер установки і перемелюється за допомогою щекової та конусної дробилки, після чого відсортовується по фракціям в віброгрохоті. Дане обладнання виготовляє щебінь фракцій 3-10 мм; 10-20 мм та гранітний відсів фракції 0-5 мм, який є основою для виробництва асфальту та бетону.
Ринкова вартість щебеню фракціїї 3- 10 мм становить 290 грн за тонну, щебінь фракції 10 – 20 мм коштує 270 грн за тонну, гранітний відсів фракції 0 – 5 мм коштує 100 грн за тонну.
З метою відображення прибутковості даного проекту хочу запропонувати розглянути наступні данні.
- негабаритний камінь (гірська маса) коштує 90 грн за тонну з доставкою її до мобільного дробильно – сортувального комплексу,
- витрати на процес виробництва, а саме 60 грн на тоні ( витрати на дизельне пальне для фронтального навантажувача -12 грн/т, електроенергія – 15 грн/т , робоча сил – 5 грн/т ). В сумі ми бачимо собівартість виготовленої продукції, яка становить 122 гривні. Окрім того необхідно зазначити що мобільний дробильно – сортувальний комплекс має виробничу потужність 80 тон за годину та здійснює виготовлення по 33,3% кожної фракції . Тобто, якщо взяти сумарну середню ринкову вартість продукції, а саме (290 грн + 270 грн + 100 грн) та виведемо середню ціну продукції, ми отримаємо 220 грн за тону.
Віднявши від середньої вартості продукції (220 грн) собівартість продукції (122 грн) ми отримаємо прибуток в розмірі 98 грн за тону.
Враховуючи, що дане обладнання буде працювати в середньому 20 годин на добу 6 днів на тиждень і виробляти 70 тон за годину готової продукції (98*70*20*6) ми отримаємо прибуток в розмірі 823 000 (вісімсот двадцять три тисячі гривень) на тиждень та 3292000 (три мільйони двісті дев’яносто дві тисячі)) гривень на місяць.
Даний проект є дуже рентабельним у зв’язку з великим попитом на дану продукцію.
Окрім того, схочеться зазначити, що дане обладнання виготовлене по новітнім технологіям і в ньому реалізовані найактуальніші інженерні досягнення, що забезпечують отримання продукції європейської якості. Це є беззаперечною перевагою, адже на сьогоднішній день підприємства, що здійснюють будівництво житлових будинків, автомобільних доріг та інших об’єктів вимагають продукцію, яка буде задовільняти їх технологічні вимоги.
Виходячи з викладеного вбачається, що даний проект є надзвичайно рентабельним, строк його окупності становить не більше 3 -4 місяців.
Окрім того, на території кар’єру наявні під’їздні залізнодорожні колії, що надає можливість здійснювати поставки продукції залізнодорожнім транспортом.